fbpx
Nõuandeid kontaktläätsede esmakordsele kasutajale
Blogi | Kontaktläätsed | Nägemiskontroll | Optometrist | Optometrist

Kontaktläätsede esmakordsele kasutajale võib tunduda, et kontaktläätsed on väga haprad ja lähevad kergesti katki. Ka nende silma panek ja silmast eemaldamine võib tunduda keeruline. Tegelikult see nii ei ole – sagedasel kasutamisel tekib üsna kiiresti julgus ning vilumus kontaktläätsi õigesti käsitseda.

Esmakordsel kontaktläätsede kasutamisel järgige täpselt silmaarsti või optometristi antud juhiseid kandmisrežiimi kohta. Üldjuhul võib kontaktläätsi esmakordsel kasutamisel silmas hoida 2-3 tundi, teisel päeval neli tundi ja igal järgneval päeval kaks tundi kauem. Kontaktläätsedega harjumine võtab tavaliselt aega kuni kaks nädalat.

Kontaktläätsede päevase kandmise pikkus sõltub kontaktläätse tüübist, individuaalsest sobivusest kasutajale, silmade seisundist, kandmispaigast, töö iseloomust, hooldusvahendi sobivusest ja muudest asjaoludest.

Kontaktläätsede kasutamise aeg algab sellest hetkest, kui avate kontaktläätse pakendi ning see ei sõltu kasutamise kordadest. Et kontaktläätsed ei kahjustaks silmade tervist, järgige täpselt optometristi või silmaarsti soovitatud kandmisaega.

Kontaktläätsede silma asetamine

Leidke kontaktläätsede silma asetamiseks mugav koht. Soovitame istuda laua taga ning kasutada lauapeeglit. Kui teete seda aga vannitoas kraanikausi kohal, siis sulgege vee äravoolukoht. Pange hooldusvahend ning konteiner käeulatusse, peske käed korralikult vee ja seebiga ning kuivatage. Avage kontaktläätse konteineri üks kaas. Erineva tugevusega silmade korral jälgige, et kontaktläätsed segamini ei läheks. Parema silma kontaktlääts läheb paremasse silma ja vasaku silma kontaktlääts vasakusse silma.  Kallake kontaktlääts koos vedelikuga peopessa, puhastage kontaktlääts hoolikalt spetsiaalse hooldusvedelikuga. Ärge kasutage selleks vett ega sülge. Seejärel veenduge, et kontaktlääts on õigetpidi. Asetage kontaktlääts nimetissõrme tippu ja veenduge, et see on sõrme otsas nagu kauss – kontaktläätse servad peavad tõusma ülespoole. Kui kontaktlääts on sõrme tipus nagu taldrik, on see valepidi.

Kui kontaktlääts siiski läheb silma valepidi, siis on see silmas ebamugav. Võtke see uuesti silmast ära, loputage hooldusvahendiga ja pange õigetpidi silma.

Kontaktläätse silma asetamine ühe käega

Asetage kontaktlääts nimetissõrme tippu. Veenduge, et see on terve, puhas ning õigetpidi.

1. Pead otse hoides ja otse ette vaadates tõmmake alalaug keskmise sõrmega alla.
  2. Vaadake üles ning asetage kontaktlääts õrnalt oma silmavalge alumisele osale.
  3. Vaadake alla, et lääts saaks paigutuda õigele kohale.
  4. Eemaldage nimetissõrm ettevaatlikult ja laske alalaug õrnalt lahti.
  5. Sulgege hetkeks silm – kontaktlääts asetub ise silma keskosale.

Kui tundub, et kontaktlääts ei läinud siiski silma keskosale, säilitage rahu – hoidke silm kinni ning vaadake paremale, vasakule, üles ja alla.

Korrake protseduuri kontaktläätse teise silma asetades.

Kui ühe käega on raske läätse silma asetada, siis proovige seda teha kahe käega.
Kontaktläätse silma asetamine kahe käega.
Asetage kontaktlääts parema nimetissõrme tippu. Veenduge, et see on terve, puhas ning õigetpidi.

1. Kasutades vasaku käe keskmist sõrme tõmmake ülemine silmalaug üles.
  2. Kasutades parema käe keskmist sõrme tõmmake alumist silmalaugu allapoole.
  3. Asetage lääts silma keskkohta.
  4. Laugusid samas asendis hoides vaadake alla, et lääts asetuks silmas õigele kohale.
  5. Seejärel laske silmalaug aeglaselt lahti.

Korrake protseduuri kontaktläätse teise silma asetades.

Kontaktläätse silma asetamine kahe käega

1. Kasutades vasaku käe keskmist sõrme tõmmake ülemine silmalaug üles.
  2. Kasutades parema käe keskmist sõrme tõmmake alumist silmalaugu allapoole.
  3. Asetage lääts silma keskkohta.
  5. Seejärel laske silmalaug aeglaselt lahti.

Korrake protseduuri kontaktläätse teise silma asetades.

Kui kontaktlääts on silmas, kuid tunnete ebamugavust, siis toimige järgnevalt:

• Vaadake peeglisse, asetage sõrm ettevaatlikult kontaktläätse servale ja liigutage seda nina suunas, ise samas suunas vaadates.
  • Pilgutage ja vaadake otse, laske läätsest lahti.

Kui ebamugavustunne püsib, võis juhtuda, et kontaktlääts läks silma valepidi või läätse ja sarvkesta vahele sattus võõrkeha. Eemaldage kontaktlääts silmast, puhastage hoolikalt, veenduge, et see on terve ning õigetpidi. Asetage kontaktlääts uuesti silma. Kui ebamugavustunne ei kao, eemaldage kontaktlääts uuesti silmast ning pöörduge silmaarsti või optometristi poole.

Kui olete mõlemad kontaktläätsed silma asetanud, loputage konteiner hooldusvedelikuga. Ärge kasutage vett. Jätke konteiner õhu kätte kuivama.

Läätse silmast eemaldamine

Leidke endale kontaktläätsede silmast eemaldamiseks mugav koht. Soovitame istuda laua taga ning kasutada lauapeeglit. Kui teete seda aga vannitoas kraanikausi kohal, siis sulgege vee äravoolukoht. Pange hooldusvahend ning konteiner käeulatusse, peske käed korralikult vee ja seebiga ning kuivatage.

Eemaldage kontaktläätsed enne meigi eemaldamist.

• Vaadake üles, tõmmake alalaug keskmise sõrmega alla ja pange nimetissõrm kontaktläätse alumisele servale. Tõmmake kontaktlääts alla silmavalgele.
  • Võtke kontaktlääts õrnalt pöidla ja nimetissõrme vahele ja eemalda silmast. Sõrmi ei tohi tugevalt kokku vajutada, et lääts ei kleepuks.

Ühepäevaseid kontaktläätsi kasutades visake need pärast silmast eemaldamist minema. Kui kasutate pikemaajalisi kontaktläätsi, siis puhastage need hoolikalt. Kontaktläätsede hoolduse kohta lugege siit.